آرشيدا (عشق ماماني و بابايي)آرشيدا (عشق ماماني و بابايي)، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 5 روز سن داره

دختر بی نظیرم آرشیدا

هفته 29 حاملگی

1391/5/26 23:52
نویسنده : مامانی
1,331 بازدید
اشتراک گذاری

سلام نی نی مامانی این چند وقته  سرم حسابی شلوغ بود وقت نکردم مطلب جدیدی بزارم.کوچولوی من  برای امدنت داریم با بابایی لحظه شماری میکنیم خیلی دوست داریم زودتر ببینیمت . بابایی وقتی دست میزاره روی شکمم میگه بابایی خوابی یا بیدار اینقدر تکون میخوری که بابایی ضعف میکنه فکر کنم بابایی میشناسی بعدشم اینقدر بابایی قربون ،صدقت میره که حسودیم میشه تازه بوستم میکنه.

راستی فرشته مامانی تو این هفته این اتفاقات برات میفته

در این هفته جنین بیست و نه هفته است. جنین بلعیدن را تمرین می کند و حدود نیم لیتر در روز ادرار می کند. به نظر قدری غیر بهداشتی می رسد که جنین در آب بچه ادرار می کند، اما مشکلی نیست زیرا آب بچه هر سه ساعت عوض می شود. وقتی که جنین آب بچه را می بلعد، روده از اولین مدفوع جنین (مکونیوم) پر می شود. معمولأ اولین مدفوع جنین چند ساعت بعد از تولد نوزاد می آید. اگر نور بسیار قوی از دیواره ی رحم به جنین برسد جنین به آن واکنش نشان می دهد. گاهی هم جنین می تواند نور را با چشمهایش دنبال کند. در این دوره از حاملگی جنین بسیار سکسکه می کند. مادر می تواند این را حس کند. سکسکه مشکلی برای جنین پیش نمی آ ورد، تنها به افزایش گنجایش ریه ها و آماده شدن ششها برای تنفس کمک می کند.

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اكنون وزن كودك شما حدود 1100 گرم و اندازه او كمی بیشتر از 38 سانتی متر است. ماهیچه ها و ریه او به رشد خود ادامه می دهند و سر او بزرگتر می شود تا با مغز در حال رشد او (كه در حال ساختن میلیاردها سلول عصبی است) هماهنگ شود. با این سرعت بالای رشد نباید تعجب كرد كه نیازهای غذایی كودك شما در این سه ماهه به حداكثر مقدار خود می رسند. برای اینكه نیازهای غذایی خود و كودكتان را به خوبی تامین كنید، به مقادیر زیادی پروتئین، ویتامین C، اسید فولیك، آهن و كلسیم نیاز دارید. اسكلت كودك شما در حال محكم شدن است و به همین دلیل بدن او هر روز حدود به 200 میلی گرم كلسیم نیاز دارد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)